Te identifici cu brandul? Mai gandeste-te

Publicat de : Alina Stanciu

Data: 10.05.2016

E adevarat. Brandul este asemenea unei persoane: are un nume, o infatisare si un comportament care ii contureaz─â identitatea. Un brand care este perceput ca o persoana si chiar ca un prieten va avea mult mai multe sanse de a fi ales de catre consumator. Dar ce personalitate trebuie sa aiba brandul tau? Daca ti-ai pus aceasta intrebare, esti pe drumul cel bun. Cei mai multi nu o fac si considera ca brandul trebuie sa ii exprime chiar pe ei.

Cele trei personaje din domeniul comunicarii care fac aceasta greseala sunt:

Chief Marketing Officer-ul

E omul care „imparateste” brandul si care face uneori greseala de a considera ca el dicteaza si defineste personalitatea brandului

Brand managerul, care greseste prin faptul ca incearca sa introduca in brand si in actiunile de brand diverse elemente/activitati/vedete care ii plac lui personal.

Agentia. La acest nivel se pot produce greseli cand agentia are o idee fixa pe care se incapataneaza sa o impinga catre un anumit brand sau catre un altul, pentru ca e o idee pe domeniile in care brandurile activeaza.

Brandul nu esti tu. Nu aplica retete prestabilite. Nu au functionat niciodata in acest domeniu. Vrei sa spui o gluma in numele brandului? Mai gandeste-te. S-ar putea ca gluma sa stranga multe like-uri pe profilul tau de Facebook, insa pe pagina brandului sa declanseze nemultumiri. Brandul tau a primit critici si te pregatesti sa ii critici la randul tau pe cei care l-au criticat? Gandeste-te si mai bine. Sunt extrem de putine cazuri in care imaginea brandului a iesit nepatata dintr-o asemenea situatie.

Solutia este sa te detasezi de tine insuti si sa construiesti separat, o personalitate de brand. Gaseste apoi o voce a brandului si nu te abate din drum. Sustine in fiecare zi vocea si personalitatea aleasa. Din partea publicului, asteptarile sunt in permanenta foarte mari: un brand trebuie sa se comporte ireprosabil chiar si in situatiile in care greseste. Nu iti imprumuta personalitatea brandului. Fii tu insuti si ofera-i brandului sansa de a isi construi propria personalitate. Cu putina vointa vei ajunge pe drumul cel bun in comunicare.