Sezonabilitatea campaniilor de publicitate

Publicat de : Alina Stanciu

Data: 12.10.2016

La fel cum fructele au sezonul lor, si campaniile de publicitate urmeaza aproape acelasi fir al sezonabilitatii. Este important sa cunosti toate aceste aspecte pentru a sti cand oamenii au cea mai mare nevoie de produsul sau de serviciul tau. 

Iarna este vremea sarbatorilor. Este o perioada importanta in vietile tuturor – cadouri pentru cei dragi, dorinta de a fi mai aproape de ei fie fizic, fie prin orice alt mijloc – mesaje, telefoane, felicitari. Moment prielnic pentru companiile de telefonie mobila sa isi incurajeze clientii sa ii sune pe cei dragi si sa profite de ofertele speciale de sarbatori. Cum tendinta e ca de sarbatori sa lasam grijile si supararile deoparte si sa facem o fapta buna, iarna este totodata perioada in care campaniile sociale au cel mai mare impact. Publicul va aprecia brandurile care se implica activ in ajutarea comunitatilor si va dori sa contribuie la randul sau cu oricat de putin.

Temperatura scazuta inseamna o atentie sporita acordata sanatatii. E important ca oamenii sa cunoasca optiunile de preventie si combatere a racelii. Insa, cel mai important, cu totii ne dorim povesti frumoase si magie. Sa simtim macar pentru o clipa ca suntem din nou copii. Asa ca, din punct de vedere creativ, sarbatorile de iarna ofera o libertate mare de creatie mesajelor promotionale.

Ajungem in ianuarie, cunoscuta si sub numele de luna reducerilor. Nu ezita sa iti apropii clientii prin oferte speciale care sa ii poata fideliza si care sa ii convinga sa iti urmareasca pe mai departe activitatea. Inceputul de an este si perioada sesiunilor, in care studentii sunt suprasolicitati cu foarte multe examene. Din nou, brandurile care ofera suplimente pentru imbunatatirea memoriei sunt foarte cautate in aceasta perioada.

Cu avant, isi face loc in calendar vremea in care femeile sunt rasfatate – Valentine’s Day, 1 martie si 8 martie. Acum e de datoria brandurilor sa vina in ajutorul barbatilor cu sugestii si oferte de cadouri cat mai speciale pentru cele mai dragi fiinte din vietile lor – mame, sotii, fiice, surori cum ar fi excursii in strainatate, parfumuri, bijuterii si multe, multe altele. Primavara reprezinta si inceputul dietelor pentru multi dintre noi. De aceea, un succes deosebit in acest sezon il au produsele dietetice si aparatele de slabit.

Vara este despre distractie, prieteni, si desigur…racoritoare. Pune-te in mintea clientului tau. Ce ti-ai dori de la o zi torida de vara? Sa stai la o bere sau la un suc cu prietenii tai, sa inoti, sa gasesti o destinatie frumoasa de vacanta si sa te indulcesti cu o inghetata. Vara este sezonul in care oamenii sunt cei mai relaxati si liberi si este un moment prielnic sa ii atragi cu oferte si produse care sa le imbogateasca tot acest timp. Vara e despre amintiri frumoase. Si cum ar fi ca una dintre ele sa aiba legatura chiar cu brandul tau?

Cu pasi repezi se apropie toamna. Back to school adica rechizite si haine noi pentru cei mici. De asemenea, toamna se numara si reducerile la gadgeturi. Oamenii au prins repede gustul spectacolelor de reduceri cum este Black Friday.

Este extrem de important sa iti indrepti strategia de comunicare in functie de sezonul in care te aflii. Brandul tau trebuie sa ajute, sa fie cel mai bun prieten al consumatorului. Sezonabilitatea este un element esential pe care trebuie sa il iei in considerare. Atentie, insa! Poti face o greseala pe care majoritatea brandurilor o fac. Cu o campanie publicitara de sezon poti cadea foarte usor in banal, in cliseic. Si da, cel mai rau lucru care i se poate intampla brandului tau este sa fie previzibil, trecut cu vederea. Inca o reclama despre renii lui Mos Craciun? Publicul se poate plictisi foarte usor intr-o perioada atat de aglomerata cu mesaje de sarbatori, de exemplu. Nu e un lucru simplu sa tintesti unde trebuie si cu mesajul potrivit. Insa e provocarea cea mai frumoasa a unei agentii de publicitate. Daca detii o afacere si ai nevoie de un plan de activitate, nu ezita sa ne contactezi. Specializarea noastra o reprezinta povestile care ating inimile si mintile consumatorilor.