Realitatea virtuala – Tehnologia care schimba interactiunea dintre branduri si clienti.

Publicat de : Alina Stanciu

Data: 10.08.2016

Ce este realitatea virtuala?

Am putea descrie realitatea virtuala ca fiind un mediu tridimensional generat de un computer cu care un utilizator poate interactiona, insa mai pe scurt si la fel de adevarat este ca realitatea virtuala este visul devenit realitate al brandurilor. Realitatea virtuala te obliga sa te conectezi emotional. Este exact ce trebuie sa iti doresti pentru un brand spune Matt Littler de la Brandwidth. 

Cand iei contact cu tehnologia VR, nu ai cum sa nu te implici. Experienta VR a fost descrisa de catre utilizatori ca fiind surprinzatoare, revelatoare, magica si socant de realista. . Nicio alta tehnologie de pana acum nu a reusit sa ofere o „aventura" atat de convingatoare consumatorului, capabila sa ii convinga simturile ca se afla cu adevarat in alt spatiu.

Realitatea virtuala in branding

Nokia isi promoveaza camera pentru realitate virtuala prin sintagma  Vezi cum Nokia Ozo iti conecteaza brandul cu audienta din fiecare unghi.  

Aplicatiile mobile care folosesc tehnologia de realitate virtuala incep să fie tot mai explorate de marile branduri, compania americană Discovery lansand la randul ei in 2015 o aplicatie numita Discovery VR. Aceasta le ofera utilizatorilor acces la o colectie de clipuri video filmate la 360 de grade prin care pot „trai virtual“ diferite experiente din culisele emisiunilor Disco­very sau din diferite colturi ale lumii. Aplicatia a fost descarcata de 800.000 de utilizatori din intreaga lume, fara a fi promovata. Fata de anul trecut, numarul de utilizatori s-a dublat.

Samsung a folosit realitatea virtuala in campania geniala #BeFearless in cadrul careia a ajutat oamenii cu frica de inaltimi sa faca un exercitiu de curaj. De ce spunem geniala? Pentru ca foloseste tehnologie de ultima ora si trateaza o problema destul de des intalnita. Samsung a gasit o modalitate foarte buna de a-si promova produsele prin relationarea cu oamenii si problemele cu care se confrunta ei zilnic. 

Gigantul eBay a revolutionat shoppingului online – a conceput primul magazin în Virtual Reality din lume. Cu o simpla privire te poti plimba printre mii de produse si poti alege ce ti se potriveste. Experienta de shopping este personalizata. Ebay foloseste istoricul tau de consumator pentru a-ti putea oferi de la inceput  produse din aria de interes. Planurile de viitor presupun extinderea platformei de realitatea virtuala pentru a-ti putea face cumparaturile impreuna cu prietenii, evident virtual sau sa ai posibilitatea de a-ti introduce masurile si de a-ti proba hainele fara sa te afli in magazin. 

Am inteles rapid beneficiile si puterea pe care VR-ul le are in procesul de promovare. De aceea, ne-am sfatuit clientii sa urmeze aceasta directie.

In martie am creat pentru clinica de stomatologie Dental One conceptul proiectului “We Love Your Smile” in care pacientii puteau experimenta realitatea virtuala atat in timpul consultatiei cat si in sala de asteptare. Astfel, vizitele la stomatolog au devenit mult mai placute pentru pacientii clinicii Dental One care au uitat complet de frica sau de stresul care insotesc in cele mai multe cazuri o experienta de acest fel. 

Pentru noi, acesta este doar inceputul. Avem in lucru cateva proiecte care sunt gandite avand la baza realitatea virtuala.

Cum sa aplici tehnologia realitatii virtuale in promovarea brandului tau?

Iata cateva lucruri pe care trebuie sa le stii inainte de a aplica aceasta tehnologie in promovarea brandului tau: cunoaste-ti audienta, gandeste-te bine ce anume i-ar motiva pe ei sa ia parte la povestea brandului tau. Foloseste-te de creativitate si stabileste continutul aducand in prim plan beneficiile pe care brandul tau le ofera, dar si elementul diferentiator. La sfarsitul zilei, vei avea o audienta mult mai conectata cu brandul tau si mult mai dispusa sa incerce din nou experientele pe care acesta il ofera.