Native Advertising

Publicat de : Alina Stanciu

Data: 09.02.2017

Termenul de  Native Advertising este din ce in ce mai des folosit in industria de publicitate. Sunt multi care sustin ca publicitatea nativa, naturala, inseamna de fapt advertorial. Insa native advertising se delimiteaza clar de un advertorial si este o publicitate integrata atat de bine integrata in pagina, incat pare ca face parte din contint.  

 

Publicitatea nativa aduce valoare adaugata unei pagini, prin imbunatatirea experientei utilizatorilor care cred ca acest tip de publicitate este mult mai putin iritant, intruziv şi mult mai plin de continut actual decat alternativele sale. De exemplu, un post de publicitate nativa de pe site-ul Buzzfeed – 15 Things You Didn’t Know About 15 Captains, Commanders And Conquerors arata ca toate celelalte posturi, insa este un articol sponsorizat de brandul de rom Captain Morgan. Un alt exemplu de acest gen este articolul 8 Exotic Fruits We’d Try If We Had Some Hidden Valley Ranch. E un articol ca toate celelalte, care atrage atentia cititorului si chiar il provoaca la o aventura culinara. Este, insa, un articol de publicitate nativa sponsorizat de brandul Hidden Valley Ranch.

 

Datele recente confirma ca publisherii, agentiile de publicitate, marketerii si investitorii cred ca acest tip de publicitate va fi segmentul cu cea mai mare crestere din industria de publicitate online.

 

Intr-o campanie de Native Advertising, practic inchiriezi/ cumperi un spatiu in cadrul unei platforme ce beneficiaza deja de o audienta si inserezi in acel spatiu referinta la propriul produs sau serviciu. Acest insert se face insa intr-un mod “natural”, adica in conformitate cu contextul existent si trebuie sa ofere informatii relevante audientei. Native Advertising este si un mod prin care se poate face distributia materialelor rezultate in urma eforturilor de Content Marketing.

 

Se pare ca acest termen s-a nascut dintr-o prezentare pe care investitorul Fred Wilson a tinut-o la OMMA Global (unul dintre cele mai mari evenimente de Online Media, Marketing & Advertising din lume) in septembrie 2012. Wilson nu a spus chiar Native Advertising, ci Native Monetization (monetizare nativă – n.r.) a proprietatilor web-ului, pe care le-a descris ca ad-uri care sa fie „unice si naturale pentru experienta pe un site”. Lui Dan Greenberg, CEO al Sharethrough, companie de native advertising, i-a placut ideea si a inceput sa isi promoveze viziunea sa asupra acestui nou tip de publcitate. De altfel, Greenberg s-a si pozitionat ca lider in aceasta industrie si a creat Native Advertising Summit. Dintr-un studiu facut de Sharethrough si compania de cercetare IPG reiese ca userii se uita la publicitatea nativa cu 53% mai mult decat la display ads si 32% dintre ei au spus ca ar recomanda o publicitate nativa unui membru al familiei sau unui prieten.

 

Rezultatele studiului mai sus mentionat arata ca intentia de cumparare a unui produs promovat prin publicitate nativa fata de unul promovat prin bannere online este mai mare cu 18 procente. Însă, scopul publicităţii native nu este numai acela de a creste vanzarile, pentru ca marketingul inseamna in mare parte asocierea unei experiente cu brandul respectiv.

 

„Native Advertising inseamna sa iei ceea ce advertiserul vrea sa comunice si sa integrezi cu ceea ce userii asteapta”, spune Will Pearson, presedinte Mental Floss.

 

Iata cateva lucruri de care trebuie sa tii cont atunci cand vrei sa scrii un articol de Native Advertising:

• Eticheteaza-ti corect continutul

• Inspira-te din social media atunci cand vrei sa determini ce headline-uri vei folosi

• Fa o trecere fina de la continutul articolului la mentiunile legate de produsul tau

• Creeaza un continut atractiv si placut pentru cititor

• Nu folosi cuvinte – nici in titlu, nici in cuprinsul textului - care evoca senzationalul sau care induc cititorul in eroare

• Nu folosi headlines-uri care sunt prea bune ca sa fie adevarate

• Nu incuraja click-urile accidentale prin implementarea reclamelor care par a fi continut organic.

 

Luand toate aceste aspecte in calcul, poti folosi cu succes publicitatea nativa in afacerea ta.

 

Cu fiecare definitie pe care o dam termenului acesta, realizam ca native este sinonim cu „bun” in ceea ce priveste eforturile de promovare si, cu siguranta, reprezinta un trend ascendent in publicitate.