Influencer Marketing - cum iti poti aborda publicul intr-o maniera fresh si eficienta?

Publicat de : Alina Stanciu

Data: 08.03.2017

Ce este un influencer?

Influencerul este un om care si-a dezvoltat o comunitate in jurul lui fie ca este vorba de un blog, de un cont de Youtube, Snapchat, Instagram sau de pagina de Facebook. Este placut, urmarit si are un impact puternic asupra comunitatii sale, provocand si anumite efecte. Influencerii pot fi bloggeri, vloggeri, vedete, jurnalisti, proprietari ai unor portaluri de stiri si evenimente locale sau grupuri pe retelele sociale, etc.

Conform Nielsen, 92% dintre oameni au mai multa incredere in recomandarile din gura in gura, decat in eforturile de promovare ale unui brand. Avand in vedere si evolutia spectaculoasa a retelelor sociale, recomandarile si criticismul se imprastie online foarte repede.

Metodele traditionale de marketing incep sa se prabuseasca, iar influencer marketingul incepe sa devina o strategie de promovare din ce in ce mai utilizata de catre branduri.

Comportamentul de cumparare s-a schimbat, oamenii au nevoie de cat mai multe informatii cu privire la un produs sau serviciu pe care vor sa il achizitioneze, si vor ca aceste informatii sa provina de la persoane in care au incredere.

 

Are brandul tau nevoie de un influencer?

Asa cum am mentionat anterior, oamenii au mai multa incredere in opiniile unei a treia parti, decat intr-un brand. Un brand are un interes direct sa te convinga sa apelezi la serviciile sale spre deosebire de un influencer.

 

Atunci cand te aliezi cu un influencer, ai acces la publicul sau dedicat. Mai mult decat atat, el iti va aduce trafic pe site, iti va creste expunerea pe retelele sociale si chiar iti poate vinde produsele prin intermediul continutului pe care il realizeaza: tutoriale, recenzii, testimoniale, sau prin povesti personale.

 

De ce sa alegi un influencer?

 

• Creste increderea in brandul pe care il promovezi

Atunci cand un influencer iti promoveaza brandul, ii creste si nivelul de credibilitate in randul publicului.

• Iti deschide drumul spre comunitatea formata in jurul lui

Cand influencerul vorbeste de produsul sau serviciul tau, intreaga sa comunitate este informata, iar fiecare membru al ei iti poate duce mesajul mai departe. Nu doar atentia este captata, ci, foarte important, se genereaza discutii in jurul brandului tau.

• Poate genera vanzari si actiune

Influencerul este un trendsetter. El stabileste ce este la moda si ce nu. Vorbeste despre produsul sau serviciul tau, il testeaza, il recomanda si isi convinge audienta sa il testeze la randul ei.

• Implica un buget redus

Ceea ce este cu adevarat excelent, este ca aceasta metoda de promovare nu este costisitoare, se potriveste si in cazul brandurilor mici dar si in cazul celor mari, iar rezultatele sunt foarte bune.

 

Daca in urma parcurgerii articolului ti-ai dat seama ca acest tip de expunere ti se potriveste, noi iti stam la dispozitie pentru a te ajuta sa alegi cel mai potrivit influencer si pentru a maximiza potentialul colaborarii. Bine pusa la punct, o campanie de publicitate bazata pe influencer marketing nu iti poate aduce decat beneficii majore.