Brandingul senzorial – startul timid si viitorul foarte promitator in publicitate

Publicat de : Alina Stanciu

Data: 07.06.2016

Stiai ca mirosul de masina noua poate fi cumpărat la recipient de spray sau ca in laboratoarele de cercetare-dezvoltare ale brandurilor mari de masini, se lucreaza la inventarea sunetului perfect de portiera cand se inchide?

Simturile produc atasamente profunde fata de branduri si dovada sta in povestile de succes ale brandurilor care au mizat pe experienta senzoriala in relatia cu consumatorul.

Tiffany a devenit un brand mondial datorita culorii si formelor deosebite ale cutiilor in care erau impachetate acestea, cunoscute sub numele “Tiffany Blue Box”. Ulterior, Tiffany si-a extins portofoliul de accesorii oferind servicii complete pentru organizarea nuntilor cu stil (spatii decorate in stilul Tiffany, tortul de nunta, invitatii, pantofi, rochii,etc).

Putini stiu ca Starbucks este unul din primele branduri care au apelat la branding senzorial, folosind aparatura care pastreaza un miros persistent in cafenea. Mirosul cafelei e unul dintre cele mai puternice mirosuri, atrage si genereaza dependenta, iar apelarea la brandingul senzorial reprezinta intr-o foarte mare masura succesul a ceea ce cunoastem astazi drept Starbucks.

A te baza pe un singur simt in promovarea brandului tau inseamna a-l limita foarte mult. Brandingul senzorial reprezinta viitorul intr-o lume din ce in ce mai dornica de experiente complete si inedite.  El reprezinta intoarcerea la simplitate, la simturile de baza care ne influenteaza peste 75% din preferinte si decizii. Un miros aparte ne schimba starea de spirit instant, un gust deosebit se seteaza in memorie si devine asociat cu rasfatul sau starea de bine, o culoare sau textura de material deosebit al unei haine pe care o purtam ne ridica moralul si increderea in sine.

Analizeaza-ti brandul si pune-ti intrebarea: brandul tau ar mai fi recunoscut de catre consumator in lipsa logo-ului si al numelui? Daca raspunsul e nu, atunci e timpul sa iei in consideratie toate punctele de contact posibile cu consumatorul, pentru a construi si mentine imaginea brandului tau si pentru a reusi ceea ce e din ce in ce mai greu in domeniul business – sa te diferentiezi.