8 practici pentru strategia ta de marketing digital

Publicat de : Alina Stanciu

Data: 15.09.2017

In ziua de astazi, orice marketer trebuie sa aiba o strategie de marketing digital. Problema este ca majoritatea nu stie de unde sa inceapa atunci cand incearca sa patrunda pe taramul marketingului digital. Mai jos iti prezentam cele mai importante 8 practici pentru strategia ta de marketing digital.

 

1.Seteaza-ti obiective clare

A-ti seta obiective clare este unul dintre primele lucruri pe care trebuie sa le faci atunci cand iti construiesti strategia de marketing. Aceste obiective pot fi - cresterea vanzarilor sau a numarului de descarcari, cresterea numarului de vizualizari ale paginii sau a numarului de  comentarii si orice alt element de impact in afacerea ta care poate fi masurat.

Fara obiective bine definite si o modalitate de a le masura, va fi dificil sa iti construiesti o strategie bine gandita de digital marketing. De exemplu, daca obiectivul tau va fi acela de a construi o relatie mai buna cu clientii tai, atunci eforturile tale vor trebui sa se indrepte catre content marketing. Dar, daca nu ti-ai fi stabilit acest obiectiv de la inceput, nu ti-ai fi dat seama ca strategia ta de marketing ar trebui sa se bazeze pe content marketing.   

Unele dintre cele mai intalnite obiective de marketing sunt: cresterea vanzarilor, cresterea brand awarness-ului, imbunatatirea serviciului de relatii cu clientii, reducerea costurilor de marketing pastrand aceeasi calitate si creativitatea.

 

2.Gandeste precum consumatorul

Pune-te mereu in pantofii consumatorului. De fiecare daca cand creezi o reclama sau content, gandeste-te ce ti-ar placea sa vezi daca ai fi un consumator. In loc sa te intrebi cum poti creste vanzarile, intreaba-te cum poti sa iti incanti clientii, cum ii poti face sa exclame wow!

O alta modalitate prin care te poti obisnui sa gandesti precum consumatorii brandului tau este sa ii implici in procesul de imbunatatire al acestuia. Roaga-i in permanenta sa iti ofere feedback cu privire la produsele si experientele pe care brandul le ofera. Cu cat iti intelegi clientii mai bine, cu atat strategia ta de marketing digital va fi una mai buna.   

 

3.Fii un profesionist cand vine vorba de social media

Toata lumea se pricepe la social media este o afirmatie care ar putea concura cu usurinta pentru locul 1 in topul celor mai false afirmatii facute de la nasterea ultra celebrului Facebook. Multe branduri esueaza in strategiile de comunicare din social media. Primul lucru pe care trebuie sa-l tii minte este ca a fi prezent in social media inseamna mult mai mult decat sa transmiti un mesaj. Retelele sociale trebuie sa fie utilizate pentru a interactiona si a crea relatii puternice cu clientii tai si cu persoanele din industria ta.

Nu-ti fie teama sa comunici cu publicul tau pe social media. Dar, in acelasi timp, ai grija sa nu iti agasezi audienta cu foarte multe mesaje. Traim intr-o lume in care majoritatea persoanelor au invatat sa se fereasca de mesaje publicitare seci, iar ultimul lucru pe care ti l-ai dori ar fi sa iti pierzi credibilitatea.

 

4.Viitorul e mobil

Si cand zicem mobil, ne referim la principalul ecran pe care lumea urmareste tot ce se intampla in online – ecranul telefonului mobil. Asa ca, nici nu mai incape discutie, daca site-ul tau nu e mobile-friendly, nu mai sta pe ganduri si modifica-l in consecinta!

Exista nenumarate modalitati prin care poti incorpora latura mobila in strategia ta digitala. De exemplu, daca ai o afacere online, poti plasa reclame in aplicatii mobile si in diferite site-uri social media pentru a ajunge mai usor la consumatorii tai.

A nu iti adapta strategia digitala de marketing in sfera mobile friendly este, cu siguranta, o greseala imensa.

 

5.Personalizeaza cat poti de mult

Personalizarea este un trend in crestere in digital marketing. Poti personaliza in multe feluri asa ca fa-o de fiecare data cand se iveste ocazia. Fie ca e vorba de ceva foarte simplu ca personalizarea email-urilor sau ceva mai in profunzime ca personalizarea ofertelor si discount-urilor. Cu cat poti personaliza mai mult ceea ce oferi unui client, pentru ca el sa se simta ascultat si special, cu atat rata conversiilor tale va fi mai mare.

Cele mai utilizate canale personalizate pe care marketerii le utilizeaza sunt reprezentate de: email, website, social media, telemarketing, print, display ads si serviciul de SMS.

 

6.Targeteaza audienta potrivita

Strategia ta de marketing digital nu va avea niciun rezultat daca nu ii plasezi continutul in fata audientei potrivite. Odata ce afli care sunt consumatorii brandului tau (gandind precum un consumator) trebuie sa afli si unde isi petrec acestia timpul. Sunt pe Facebook, pe Instagram, LinkedIn sau Youtube? Aceasta intrebare este foarte importanta. Daca clientii tai nu sunt pe Instagram, atunci acela nu este un canal pe care tu sa iti concentrezi resursele si eforturile.

In ultima instanta, a fi capabil sa iti targetezi audienta potrivita tine de cat de bine iti cunosti clientii. Cu cat ii cunosti si ii intelegi mai bine, cu atat mai usor va fi sa ii targetezi.

 

7.Masoara totul

Odata ce ti-ai stabilit obiective clare pentru campania ta este nevoie sa le masori pentru a vedea daca strategia ta de marketing digital functioneaza. Dar nu masura doar obiectivele campaniei tale, masoara orice poate fi masurat.

Multi marketeri fac greseala de a masura doar obiectivele. Dar, odata ce scopul lor a fost atins, nu pot sa identifice exact ce anume i-a adus in punctul in care au putut sa isi atinga obiectivele. Asa ca, este foarte bine sa iti alegi cu grija nu numai instrumentele de masurare, dar si ceea ce trebuie sa masori pentru ca strategia ta de marketing digital sa capete sens si sa aiba succesul mult dorit.

 

8.Alege-ti profesionisti carora le pasa

Ca in orice alt domeniu, si in sfera marketing-ului digital ai nevoie de profesionisti care sa te indrume si sa se implice 100% in proiectele pe care tu le numesti visuri. Cu o experienta de peste 12 ani, JustAD se ocupa cu indeplinirea visurilor clientilor si cu provocari cat mai creative. Te asteptam oricand in agentia noastra pentru a pune la cale o strategie de marketing digital care sa colectioneze cat mai multe wow-uri de pe buzele clientilor tai!