5 trenduri care vor defini marketingul in 2017 in Romania

Publicat de : Alina Stanciu

Data: 16.01.2017

2016 a  fost un an interesant pentru marketeri si antreprenori. Afacerile mici dar si afacerile mari au investit in digital, in principal cu un content de calitate, avand ca rezultat o crestere foarte mare organica.

Iata care sunt cele 5 trenduri de care trebuie sa tii cont in 2017 pentru a-ti imbunatati impactul in mediul de afaceri:

 

Social Media Marketing

Social Media e starea actuala a internetului. Nimeni nu o poate nega, cifrele stau marturie: 400.000.000 de noi utilizatori in ultimul an pe Facebook si 100.000.000 de noi utilizatori in ultimul an pe Instagram. Tot mai multi oameni folosesc retelele sociale si petrec tot mai mult timp pe ele. Daca nu ai facut-o pana acum, e timpul sa-ti pui la punct strategia de Social Media Marketing.

 

Video Marketing

Consumam din ce in ce mai mult continut video, si din ce in ce mai mult de pe dispozitive mobile. Cei de la Reuters prezic ca video-ul va creste de 14 ori in urmatorii 5 ani, iar 70% din el va fi consumat de pe dispozitive mobile.

Acorda-ti timp si rezolva problema crearii de continut video, iar concurenta ta va ramane in urma intrebandu-se ce a lovit-o.

 

Influencer marketing

In 2015-2016 vloggerii si bloggerii au devenit mai cunoscuti si mai apreciati in Romania. 2017 poate fi anul maturizarii acestei industrii. Parteneriatele cu cei care au deja o comunitate in jurul lor pot rezulta in campanii foarte creative si extreme de eficiente.

In fiecare luna se publica 59.3 milioane de articole in lume, si asta doar pe site-urile bazate pe WordPress. Partea buna este ca poti folosi aceasta strategie indiferent de cat de mare este compania ta.

 

 

Marketingul prin continut si native advertising

Marketingul prin continut inseamna sa oferi valoare oamenilor, iar acestia vor ajunge la un moment dat sa cumpere de la tine.

Fie ca vorbim despre video-uri, articole pe blog sau evenimente, daca raspunzi unor intrebari pe care potentialii clienti le au, daca le rezolvi probleme, acestia vor ajunge sa te cunoasca si  sa te aprecieze, iar in momentul in care vor avea nevoie de un produs sau un serviciu pe care il oferi, te vor alege pe tine in dauna concurentei.

Relativ similar, native advertising inseamna sa creezi continut si sa introduci in acesta si referinte la produsul/serviciul tau. De cele mai multe ori, asta se intampla pe un alt website fata de al tau si oamenii nici macar nu simt ca li se vinde.

Sansa ca acest trend sa evolueze este foarte mare pentru ca oamenii incep deja sa se sature de reclamele agresive.

 

Marketing bazat pe date

 

Una din principalele dificultati pe care le au atat marketerii cat si antreprenorii, este justificarea investitiei în marketing. Vorba aceea, jumatate din banii investiti in marketing sunt irositi, important este sa-ti dai seama care jumatate.

Au aparut din ce in ce mai multe instrumente de marketing care iti permit sa masori exact ce se intampla pe site-ul tau, de unde vin clientii si unde se pierd pe parcurs. In functie de buget acestea sunt aproape automate (Kissmetrics, Mixpanel) si chiar folosesc algoritmi complecsi care sa-ti arate informatiile mai valoroase, sau necesita setari manuale (cum e Google Analytics).

Cei care isi vor baza deciziile pe masurare si testare, si mai putin pe intuitie sau simple pareri vor fi cei care vor avea rezultate exponentiale.

Cel mai bun mod pentru start-up-uri si companii consacrate sa obtina o crestere rapida si sustenabila este printr-o abordare de marketing bazata pe date.

Sursa: www.smarters.ro